De asemenea, la randul ei, floristica nu trebuie confundata cu horticultura.  Floristica este cateodata un termen-umbrela folosit pentru a defini plantarea florilor, ingrijirea si aranjarea lor in gradini si nu pentru a defini actiunea in sine de vanzare a florilor taiate sau a plantelor. Cu toate acestea, industria florala este motorul din spatele floristicii.

Florariile clasice si florariile online sunt principalelel modalitati de vanzare a florilor taiate si a plantelor, dar in aceste timpuri, o parte importanta din vanzarea florilor este facuta si prin supermarket-uri, piete sau magazine specializate pe produse si accesorii de gradina. Maiestria floristicii implica mai multe abilitati, talente si cunostinte. Acestea includ selectarea florilor care se combina frumos impreuna (alegeri bazate pe principiile de baza ale design-ului si instinctul propriu), cunoasterea modalitatilor corecte de taiere a florilor / tulpinilor de floare, tratarea si ingrijirea acestora, aranjarea florilor astfel incat sa ramana proaspete cat mai mult timp si (asa cum am explicat si mai sus) actiunea in sine de vanzare a florilor, care implica la randul ei cunoasterea foarte buna a pietei careia te adresezi, a cerintelor clientilor, a asteptarilor acestora pentru bugetele date.

Este, de asemenea, foarte importanta cunoasterea realizarii de coronite din flori, buchete festive, corsaje, cocarde, aranjamente artificiale si alte aranjamente florale complicate si complexe ce pot atrage admiratia clientelei. Coronitele pot fi realizate si din verdeata, brad sau alte elemente naturale / artificiale si adesea includ si insertia de panglici sau alte produse artificiale. Florile vandute in florariile online sau florariile offline reprezinta o varietate larga de soiuri, tipuri, culori sezoniere sau aduse special din mai multe tari ale lumii specializate pe cultura anumitor flori. Varietatile de baza, vandute cu succes oricand de-a lungul anului: trandafiri, lalele, irisi, orhidee si crini. Moda joaca un rol important adesea in floristica; o floare considerata astazi dezirabila de majoritatea oamenilor se poate schimba foarte repede. Unele florarii online sau offline au stocuri de cosuri gourmet, cosuri de cadouri, fructe, jucarii, vinuri, ciocolate, pe langa flori, in timp ce alte florarii cumpara aceste produse doar cand au nevoie de ele pentru o comanda. Afacerile cu flori implica volume mari de vanzari la nivel sezonier, de: Craciun, Ziua Indragostitilor (Valentine’s Day), Martisor, Ziua Femeii, Paste, onomastici conform calendarului ortodox, la nunti, botezuri sau inmormantari.

Aceste ocazii determina incasari foarte importante pentru business (daca nu cele mai importante de pe parcursul anului), in timp ce vanzarea de plante pentru apartamente sau gradini, reprezentand o parte mai mica, dar mai consistenta si constanta a business-ului. Florile si aranjamentele florale mai sunt achizitionate de catre clienti cu ocazia aniversarilor, pentru a trimite celor dragi un mesaj de Mi-e dor, Te iubesc, Iti multumesc sau Insanatosire grabnica, aceste achizitii reprezentand o alta parte importanta a vanzarilor la nivel anual.

Stiluri de floristica – tari diferite de pe planeta au stiluri proprii de aranjare a florilor

Ikebana Ikebana este un stil de aranjament floral originar din Japonia, apreciat pentru simplitatea sa, puritatea liniilor si culorilor. Deseori acest stil floral, ikebana, foloseste bete si ramuri naturale, asa cum este salcia. English Country Garden English Country Garden este un stil floral traditional din Anglia, dar care include si multe influente populare din alte tari europene, cum ar fi Franta sau Olanda. Aceste aranjamente se aseamana unor movile mici sau sunt create ca si aranjamente in vaza foarte inalte, cu fatete pe toate partile (360°). Florarii care efectueaza acest tip de aranjamente florale nu folosesc gypsophila sau garoafe. High Style High Style este o forma de design floral originara din Statele Unite ale Americii. Aceste aranjamente merg adesea pe motto-ul “mai putin e mai mult” (less is more). Florile cel mai des folosite de catre adeptii acestui stil floral sunt cele tropicale, impresionante, asa cum sunt anthurium sau strelitzia (pasarea paradisului), dar si flori mai populare, asa cum este garoafa, ce ofera o varietate coloristica si o rezistenta impresionante.

Piata de flori / Bursa de flori

O cerinta de baza pentru florarii este aceea de a achizitiona mereu marfa proaspata, vorbind in acest moment despre stocuri perisabile, bineinteles. Piata de flori, ca alte piete de agricultura, este subiectul unor fluctuatii de preturi datorate de diversi factori naturali, cerere si oferta, economia de piata sau de moda. A achizitiona marfa de calitate astfel incat sa lasi loc si unui profit cat de mic nu este un task foarte usor. Iata cateva exemple de burse de flori la nivel mondial: America de Nord, cea mai mare si proeminenta bursa de flori din UFG (United Flower Growers = Uniunea Crescatorilor de Flori), localizata in Burnaby, BC, Canada sau VBA (Bloemenveiling Aalsmeer), localizata in Olanda.

Aranjarea si dispunerea florilor in magazin

In mod normal o florarie va contine, bineinteles, o larga varietate de flori, uneori dispuse pe strada sau intr-o vitrina imensa din sticla. Pentru a fi mentinute proaspete, florile vor fi puse intr-un frigider sau in apa proaspata, in vaze de metal, sticla sau plastic, galeti sau alte recipiente potrivite. De asemenea, florariile au o camera separata de cea de prezentare, unde designerii florali pot lucra in liniste, iar floraria poate depozita diverse stocuri de marfa neexpusa.

Semnificatia florilor

Florile au mai multe semnificatii in diferite culturi din jurul lumii. Sarbatorile si evenimentele la care florile sunt folosite pot varia. Spre exemplu, macii sunt folositi pentru a comemora soldatii cazuti la datorie in Anglia si tinuturile Commonwealth. Semnificatia culturala a culorilor afecteaza, de asemenea, alegerea unei anumite flori (oamenii adesea prefera florile agreate in grupul lor etnic si care au semnificatii puternice de dragoste, noroc, gelozie sau alte sentimente comune si pe care le pot asocia usor unui anumit eveniment). O floare asa cum este trandafirul poate semnifica pentru unii dragoste, dar pentru alti oameni trandafirul poate semnifica indecenta. Non-culoarea alb are semnificatii vaste la nivel mondial si poate isca divergente serioase: albul este asociat cu moartea in majoritatea tarilor asiatice, pe cand in America si Europa este simbolul puritatii si inocentei. Aceste diferente culturale pot crea adevarate probleme atunci cand un buchet de crini albi, spre exemplu, este livrat.

Florariile online

Internetul a avut de-a lungul anilor o puternica influenta asupra floristilor si florariilor traditionale, in America de Nord florariile traditionale au pierdut in fata florariilor online o cota de piata de 20% din anul 1998, cand au inceput sa capete notorietate. Achizitiile de tip cadouri si flori sunt usor, usor acaparate de catre florariile online care acopera livrari rapide pe o arie foarte larga, printr-o singura retea, exact asa cum isi doresc clientii: rapid, simplu, integrat. Insa, si florariile traditionale au prins de-a lungul timpului gustului online-ului, deschizandu-si site-uri de preluare comenzi (conform unor statistici, florariile traditionale recunosc ca peste 70% dintre clienti sunt veniti prin intermediul vastului spatiu online).