Observ un trend ascendent in ceea ce priveste evolutia florariilor online atat din punct de vedere al bugetelor de publicitate dar si a volumelor tranzactionate. Din ce in ce mai multi oameni se orienteaza catre florariile online in detrimentul celor offline. Este o lupta care cred ca nu se va termina multi ani de acum incolo si, de ce nu, la un moment dat se vor confunda, florariile online si offline devenind competitori directi. De ce spun asta? Pentru ca foarte multe florarii au inceput sa dea atentie internetului si chiar daca inca nu investesc sume importante in constructia websiteului sau in partea logistica au acces la clientela florariilor online, e drept inca modest. Am cunoscut florari cu vechime care refuzau sa creada ca viitorul apartine florariilor online si tind sa cred ca au dreptate. Ele se vor contopi la un moment dat, fiecare florarie clasica va avea si un magazin online unde sa-si expuna produsele.

Florarii online VS Florarii offline

Lupta acum incepe. Pe de o parte sunt organizatiile non profit care ajuta florarii clasici sa se integreze, sa se dezvolte… ba chiar mai mult am vazut florarii de colt de strada cu casa de marcat… impreuna cu florariile puternice din Bucuresti iar de cealalta parte a baricadei sunt cei care incearca sa schimbe modelul de business si sa se adapteze la tendintele internationale. Sustin cu tarie ca aceasta lupta nu va face decat sa ajute consumatorul si sa aduca o imbunatatire a serviciilor si produselor. Nimeni nu e perfect, dar putem tinde spre perfectiune! Multa bafta tututor! Pentru 1 si 8 Martie 2011 lupta se da intre toate aceste florarii, fiecare incearca sa ii convinga pe clienti ca ei sunt cea mai buna alegere. Pot spune, cu multa mandrie, ca in acest an ne-am depasit si cele mai optimiste estimari de vanzari dar, discutand cu florariile clasice, ei spun ca nu se compara cu anii anteriori. Putem trage concluzia ca Florariile online au castigat un punct!