IT-istul Marius Dosinescu nu este pasionat de flori, dar a văzut în ele, în urmă cu 8 ani, o oportunitate de business neexploatată în România. Terminase Facultatea de Automatică şi Calculatoare Bucureşti şi era „călit” deja în tainele business-ului. La 21 de ani, pe când era încă student, pusese deja pe picioare o agenţie de web design şi web development-Avantaj NET. „Aeastă afacere a fost demarată în 2003 mai întâi ca un proiect intern al Avantaj NET ce presupunea exploatarea unei nişe deloc ocupată în acel moment, şi anume comerţul online cu flori, buchete şi aranjamente florale. FlorideLux.ro a fost prima florărie online în adevăratul sens al cuvântului, cu posibilitate de comandă şi plata direct pe website. Cu timpul, afacerea şi-a extins activitatea şi pe alte nise, respectiv www.coroane.ro şi brazidecraciun.ro”, a declarat pentru MONEY.ro, Marius Dosinescu.

 

Break-even după primul an

Investiţia iniţială în afacerea cu flori a fost în jur de 15.000 euro, fiind achiziţionate maşini în paralel cu dezvoltarea websiteului. Ulterior, activităţile de promovare realizate de companie a adus investiţia iniţială la aproape 30000 euro. “Investiţia a fost recuperată în primul an de activitate, aducându-şi aportul şi celelalte 2 proiecte din portofoliu www.brazidecraciun.ro şi www.coroane.ro, în care investiţia iniţială a fost mult mai mică decât în www.FlorideLux.ro”, povesteşte Dosinescu.

 

Rezultate la zi

Afacerile par a merge şi în criză. Grupul FlorideLux.ro, care cuprinde şi brazidecraciun.ro şi coroane.ro,  a înregistrat în primele 8 luni o cifră de afaceri de 325.000 de euro, în creştere de 2,4 ori comparativ cu perioada similară din 2010. Pe fondul apropierii sărbătorilor de iarnă, compania estimează pentru următoarele 4 luni încasări de peste 200.000 de euro, afacerile anuale ale companiei depăşind astfel nivelul de 0,5 milioane de euro, dublu faţă de 2010. Cu toate acestea, recesiunea din ultima vreme a determinat conducerea companiei să amâne proiectul de a lansa florării şi offline.”Această intenţie există de foarte mult timp în planul nostru de afaceri, însă scăderea economică din ultima perioadă ne-a determinat să punem pe hold aceste demersuri, deşi unele spaţii sunt deja amenajate. De asemenea, sunt în curs de deschidere francize în cele mai mari oraşe din România”, povesteşte Dosinescu.

 

Cheia succesului

„Succesul într-un astfel de business este asigurat de o combinaţie ideală între tehnologie, creativitatea designerilor florali, foarte bune cunoştinţe de marketing şi administrare, iar ingredientul secret este foarte multă muncă”, povesteşte Dosinescu.

 

Strategia preţurilor mici

Clienţii FlorideLux sunt în mare parte, adică în jur de 70%, bărbaţi. Au între 19 şi 60 de ani, studii şi venituri medii şi înalte. De ce cumpără de la florăria lui Dosinescu? Un mix de campanii promoţionale de tot felul cumulat cu preţuri bune pe toată perioada anului, explică patronul companiei. „Cu toate că preţurile sunt fluctuante la bursa de flori, politica noastră este de a menţine preţul neschimbat indiferent de preţul de achiziţie. Ba dimpotrivă, am realizat constant campanii importante de discountare pentru clienţii noştri şi am arătat flexibilitate pentru comenzile cu valori şi volume mai mari”, explică Dosinescu. Compania sa are în momentul de faţă zece angajaţi, iar pentru perioada sărbătorilor va mai angaja pentru două luni încă 10 persoane.

 

Străinătatea-ultima frontieră

Începând de luna trecută, compania a început livrările de flori şi peste graniţe, profitând de faptul că românii vor să facă cadouri şi rudelor sau cunoştinţelor din străinătate. Valoarea totală a comezilor din străinătate s-a cifrat în primele săptămâni de la lansarea acestui serviciu la 300 de euro „ Sunt sigur că vor creşte pe măsură ce vom promova acest serviciu”, susţine în patronul FlorideLux. „Ţările deservite sunt principalele state europene. Considerăm că românilor le este mult mai uşor să interacţioneze cu alţi români”, nuanţează acesta decizia de a vinde flori şi pentru comunităţile de români de peste graniţă.

 

Flori şi evenimente

FlorideLux.ro a intrat recent şi pe piaţa de evenimente, iar noul business a adus deja o zecime din veniturile companiei. De la începutul anului, societatea a organizat peste 30 de evenimente private şi corporate, preţul mediu pentru realizarea unui astfel de eveniment fiind de circa 500 de euro. “Aceasta este o extensie normală a business-ului nostru pe care am experimentat-o prin intermediul agenţiilor de evenimente şi, descoperind potenţialul, am reuşit să ne atragem o clientelă proprie oferind preţuri mai mici decât agenţiile”, mai povesteşte managerul FlorideLux.